To jeden z rodzajów rusztowań ramowych. Posiada konstrukcję kolumnową ~ 1,7 m x 1,7 m z wysokością max do 10 m. Możliwość montaży kół, czyni go uboższym krewnym rusztowań przejezdnych. Niestety jest zdecydowanie cięższe i posiada niższą wys. roboczą. Stosowane do wszelkiego rodzaju standardowych robót budowlanych, takich jak murarskie, tynkarskie, malarskie, montażowe, spawalnicze, instalacyjne, szklarskie, renowacyjne, naprawcze itp. Charakterystyczny jest wygląd ramki – sześć rur o różnych średnicach połączonych ze sobą parami.
Rusztowania tego typu ustawia się stosunkowo szybko, co niesie ze sobą brak elementów zabezpieczających. Większość modeli w dalszym ciągu jest oparta na montażu podestów składających się ze zwykłych desek połączonych listwami poprzecznymi, niestety dosyć mocno uginających się i posiadających bliżej nieokreśloną nośność.
Zalety rusztowań warszawskich:
- Niska cena rusztowania
- Łatwość montażu
- Szybkość montażu
- Mała liczba elementów
- Możliwość transportu nawet niewielkim środkiem transportu
Wady rusztowań warszawskich:
- Rusztowanie tylko na niskie wysokości:
- max. 6 m roboczych wolnostojące
- max. 8 m roboczych wolnostojące zakotwione w podłożu
- max. 10 m roboczych wolnostojące zakotwione do ściany
- Często nie posiadają badań i certyfikatów
- Większość modeli nie posiada zabezpieczeń BHP
- Nadają się jedynie do robót punktowych
- Duży ciężar pojedynczych stalowych elementów (waga ramy 170 x 85 cm to ~10 kg)
- Przestarzały model stosowany już obecnie jedynie przez niektóre niewielkie firmy budowlane – tam gdzie liczy się jedynie redukcja kosztów zakupu a nie koniecznie wygoda, komfort czy bezpieczeństwo pracowników.
- Duża różnorodność modeli pod względem wymiarowym – brak możliwości dopasowania różnych wymiarowo ram (ok. 17 rodzajów rozmiarów niezależnych od siebie).
Zapytaj o cenę - Skontaktuj się z handlowcem.